tisdag 25 augusti 2015

3.6 Att sjunga från hjärtat.

Aurora såg sig i spegeln.
Hon sörjde fortfarande, men idag var en viktigt dag. Hon skulle provspela för två olika personer och försöka få in extra pengar genom att stå och sjunga i parken på ett mindre event. De behövde pengarna, det var vinter så moderns trädgård gav inget att sälja.

Hon tänkte på sin pappa. Hon ville göra honom stolt.

Hon gick på den svåraste provspelningen och fick inte jobbet. "Kom tillbaka när du övat mer" fick hon till svar, det gjorde ont men hon vägrade ge upp.

Nästa provspelning gick bättre, hon skulle få sjunga på scen för första gången! Lyckan över detta gjorde det mycket enklare och roligare att stå och sjunga i parken, där hon tjänade in nästan 300 simdaler!


Decan drog sig undan även om Aurora var hemma, mer än tidigare.
Det kändes hela tiden som om hon letade efter Xi, hon kom på sig själv ropa på honom, sträcka sig efter honom, och möttes av luft.

Hon försökte läsa på biblioteket men fann ingen ro. När hon kom hem hittade hon en sista potion av Xis vårrullar och ris, hon åt det långsamt medan tårarna strömmade ner för hennes ansikte.

Hon hörde hur Aurora kom hem och log mot henne, men sa inget. Aurora såg glad ut, men det verkade som om hon kom på varför det var så tyst hemma och leendet bleknade. Hon gick rakt in i badrummet för att duscha sig varm.

Decan gick ut i trädgården och märkte att all snö regnat bort, hon gick till Xis gravsten och grät och sörjde högt.

-Vad ska jag göra utan dig? Det är så tomt, jag trodde inte det var möjligt att känna sig så här ensam...


När Decans tårar var slut gick hon in och lade sig.
Då visade det sig att det finns krafter starkare än döden.

Xi kunde inte lämna sin fru ensam och Decan sprang och mötte spöket, det var bara en skugga av vad Xi varit men en skugga var bättre än ingenting.

Efter ha viskat och kramats så sparrade de tillsammans en stund, Xi vann igen, 2-1 till Xi nu, och Decan skrattade och njöt av att låtsas som att allt var som vanligt, om så bara för en stund.


Att träffa Xi gav Decan ro, det kanske var egoistiskt men hon längtade till den andra sidan. Hon längtade efter att få återse sin make igen. Hon älskade sin dotter, men det var alltid Xi och Aurora som stod varandra närmast.

Decan spenderade tid i regnet med att meditera, det gav henne ro. Det gav henne styrka att fortsätta.


Decan använda sin sorg för att sjunga, och idag hade hon sin första spelning i Festivalparken. Hon hade även lite skivor med sig som hon tänkte försöka sälja efteråt.

Aurora sjöng från hjärtat och tänkte på sin pappa, hon skulle göra honom stolt och spelningen blev lyckad.

Ägaren till parken blev väldigt imponerad, och Aurora skulle komma tillbaka redan i morgon!
Innan Decan begav sig hem så sålde hon flera skivor till dem som var i publiken, hon kände sig som en riktigt sångare... som om hon var på väg någonstans!


 När hon gick upp på scen blev hon automatisk befordrad vilket betydde nya scenkläder, något som hon aldrig skulle haft råd med själv. Hon hade sin mormor Danielles halsband på sig. Hon hade aldrig träffat henne, men hon visste att det var en stark människa. Som hon inspirerades av!


Decan var knappt hemma alls, precis som sin dotter. Aurora begravde sig i arbetet och glömde av allt annat. Hon sov eller åt knappt. Det hjälpte henne hantera sorgen och det hade blivit som en besatthet hos henne.

Idag hade hon bjudit in Sam att kolla. De umgicks innan och det var trevligt att bara träffa honom en stund. Hon visste att han hade ett ton med tålamod som alltid väntade på henne, hon vet inte om hon själv hade klarat av det.

Efter spelningen träffades de igen och Sam var helt överväldigad.

-Du var helt fantastisk.
-Tack Sam, det betyder mycket för mig.
-Jag sa ju aldrig att jag skaffat ett nytt jobb, jag har bestämt mig för att börja med musik, du har inspirerat mig till det!

Aurora blev så lycklig över detta, lyckligare än vad hon varit på länge. Äntligen hade allt börja gå bra igen, och hon hoppades verkligen att det skulle hålla i sig...



1 kommentar:

  1. Hej mina damer och herrar.

    Vill du adress till dina finansiella problem av alla slag? Jag är en internationella långivare känd för mina handlingar stöd till företaget.

    Jag har ambitionen att hjälpa alla människor i ekonomiska svårigheter.

    Kontakta mig via e-post för mer information.
    sociala, mitt engagemang.
    E-post: clausetafilon@gmail.com

    Vänliga hälsningar.

    SvaraRadera